

Polityka reklamacji
Polityka reklamacyjna Optic Expert Sp. z o.o.
- Podstawa prawna
Polityka reklamacyjna została opracowana w oparciu o:
- ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827, art. 43a–43g),
- Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93, art. 556–576).
- Cel i zakres
Polityka dotyczy przyjmowania i rozpatrywania reklamacji dotyczących:
- sprzedaży okularów korekcyjnych, soczewek okularowych, okularów przeciwsłonecznych oraz akcesoriów optycznych,
- usług optometrycznych, w tym badań wzroku, dopasowania soczewek i innych usług świadczonych w salonie.
Reklamacja może dotyczyć wady fizycznej towaru, treści umowy bądź niedotrzymania terminu określonego w umowie z winy Optic Expert, a także nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu umowy. Kupujący ma prawo do reklamacji każdej nabytej rzeczy w ciągu dwóch lat od zakupu (dnia wydania rzeczy Kupującemu).
- Uprawnieni do składania reklamacji
Reklamacje mogą składać:
- konsumenci (osoby fizyczne dokonujące zakupu niezwiązanego bezpośrednio z działalnością gospodarczą),
- osoby dokonujące zakupu na prawach konsumenta.
- Forma składania reklamacji
Reklamacje można składać:
- osobiście w salonie Optic Expert,
- drogą elektroniczną na adres salonu,
- listownie na adres salonu,
Za dzień wniesienia reklamacji uznaje się datę dostarczenia treści reklamacji do Optic Expert.
Rekomenduje się korzystanie z formularza reklamacyjnego zawierającego:
- dane klienta,
- datę zakupu i wydania towaru/usługi,
- opis wady lub niezgodności,
- żądanie klienta (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy),
- datę złożenia i podpis.
Podstawą złożenia reklamacji jest dowód zakupu, np. paragon, faktura, potwierdzenie płatności kartą, zlecenie okularowe. - Potwierdzenie przyjęcia reklamacji
Po przyjęciu reklamacji klient otrzymuje:
- potwierdzenie przyjęcia (papierowe lub elektroniczne),
- numer reklamacji,
- opis przyjętego towaru lub usługi,
- datę przyjęcia reklamacji.
- Termin rozpatrzenia reklamacji
- reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną.
- Sposób załatwienia reklamacji
W przypadku uznania reklamacji możliwe jest:
- naprawa towaru lub usługi,
- wymiana towaru na nowy, wolny od wad,
- obniżenie ceny,
- odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy, jeśli wada jest istotna i nie da się jej usunąć.
Optic Expert nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru od Kupującego, który jest zgodny z umową, a Kupujący się rozmyślił.Kupujący, składając reklamację, powinien również określić w jaki sposób chciałby otrzymać odpowiedź (listownie, drogą elektroniczną, poprzez kontakt ze Sprzedającym itp.).
W przypadku uznanej reklamacji, rzecz reklamowana przechodzi na własność Optic Expert.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniesionej reklamacji, Optic Expert zobowiązuje się do wydania reklamowanej rzeczy Kupującemu.
- Odbiór towaru/usługi po reklamacji
- Odbiór osobisty w salonie lub wysyłka na życzenie klienta.
- Klient zostaje poinformowany o terminie odbioru.
- Dokumentacja reklamacji
Salon prowadzi ewidencję reklamacji, która zawiera:
- numer sprawy,
- datę przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji,
- opis towaru/usługi,
- sposób rozpatrzenia reklamacji.
- Informacja o dalszych możliwościach działania klienta
W przypadku niezadowolenia z rozpatrzenia reklamacji klient może:
- złożyć pisemnie odwołanie od decyzji
- skorzystać z pomocy miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów,
- zgłosić sprawę do Inspekcji Handlowej,
- dochodzić roszczeń na drodze sądowej.
Kupujący może odwołać się od decyzji wniesionej reklamacji. Termin na wniesienie odwołania to 30 dni od daty otrzymania decyzji. Druga decyzja Optic Expert w sprawie reklamacji wniesionej przez Kupującego jest ostateczna i kończy postępowanie w sprawie. - Wejście w życie
Procedura wchodzi w życie z dniem podpisania przez osobę upoważnioną i obowiązuje do odwołania.